mandag 6. juni 2011

Alvekåper v.4.0










Monochico måtte også få en levering alvekåper, og det ble 4stk røde, 3 stk blå og en grå til jenta til Lotta. De ble levert i str 104-128, og jeg tror mange av de allerede har funnet noen barnekropper å danse rundt på. Sist jeg sjekka var det fremdeles noen røde igjen, så stikk gjerne nesa innom butikken og se om de henger der blandt alle sommerklærne som lengter etter vannspredere og dager fullbakte med sol :)

På disse kåpene har jeg testa ut bisebånd som lager tittekanter, noe jeg synes gir akkurat det lille ekstra jeg er ute etter. Det er litt pirkejobbing med det, men med bisefoten til babylocken går det egentlig ganske kjapt likevel. Det tar vel lengst tid å sy båndene; ca 3cm lange remser med en liten bomullsnor inni. Jeg bruker glidelåsfoten når jeg syr de, det gjør det hele så mye enklere.
Jeg har også fått hjelp av min kjære til å lære meg enda litt mer av de mange finessene Photoshop har å by på, og jeg føler meg akkurat sånn passe proff ;) Å sette sammen bildene på denne måten er både "dekorativt" og gir muligheter for å få frem detaljer på en og samme gang. Så spørs det bare om jeg husker hele prosessen til neste gang...eller om jeg bare burde lage meg en jukselapp med en gang.

8 kommentarer:

I en Sving sa...

Så flotte kåpene var. Ble rent inspirert her jeg altså. Kanskje dette er en prosjekt jeg må prøve meg på eter hvert *hihi*

Ha en flott uke :)

Tone sa...

De er såååå nydelige de kåpene du lager:)
Du er kjempe flink!!

Misemor sa...

De er flotte, disse kåpene ja. =)

Monica sa...

Utrolig nydelige! <3
Du er helt fantastisk flink altså. :D

Min stil sa...

Nydelige.
Har sendt deg mail ;)
Susanne

duBedåre sa...

Guri malla, dette må være verdens søteste kåper! Når min lille niese (som er ventet om ca 2 uker) har vokst seg stor nok til kåpealder, håper jeg du fortsatt syr disse. Da skal jeg nemlig bestille 2 stk, 1 til lillefrøken, og 1 til tante. Det må vel bli et bra par? (o:

Jeg drømmer fortsatt om en overlock-maskin, eller babt-lock, eller hva det egentlig er jeg er ute etter... Må nok gå i en sybutikk og kikke og oppklare endel ting. Takk for tips som jeg håper blir aktuelt på sikt!

Kristin sa...

Kåpene dine er utrolig nydelige!! Takk for all inspirasjon du gir meg!

Et tips ang. redigering av bilder: Photoshop er jo et genialt program, men litt tungt å lære seg. Men hvis du vil sette sammen slike bildecollager så kan jeg anbefale et program som heter PhotoScape. Det er gratis å laste ned og bruke. Kan gjøre litt enkel bilderedigering i det og supert til collager. Se www.photoscape.org

Hilsen Kristin

Erika sa...

Underbart fina! Vad kostar dom och vad är det för material?=)