mandag 24. januar 2011

Takknemlig julegave















Gaver til nevø David er aldri vanskelig. Han elsker tanteklær, spesielt om det er hette på. Han har nå slitt ut de genserne han har fått før, og ville så gjerne ha en ny. Mamman bestilte fargene, resten fikk jeg bestemme selv.
Stjerner blir aldri utdatert i min bok, de kommer stadig tilbake i nye og gamle varianter. Denne modellen har jeg sydd en lignende av før, nytt for året er delt, bua bryststykke. Egentlig en ren praktisk løsning for å få skjulte sømmer i hetta, men gir like fullt en dekorativ effekt som jeg liker veldig godt. Sammen med den bua lomma gir det en viss symmetri ( jeg elsker jo symmetri og orden) og David trenger ikke å lure på hvor han skal gjøre av hendene.

Str 116, eget mønster. Stoffene er alle fra S&S.

Jeg har også imponert meg selv, og hatt tålmodighet til å lære meg litt mer avansert Photoshop. Jeg kan nå klippe rundt bildet og fjerne bakgrunnen så det blir helt hvitt og nøytralt, og klærne kommer mye bedre til sin rett. Hurra!!

3 kommentarer:

Gekko sa...

Kul genser, og bra redigering!
Forstår godt at nevöen blir fornöyd med en så fin gave! :-)

Line sa...

Kjempe kul genser. Liker gensere som er kule og ikke søte når ungene er så store. Tøft med den buen

house of hopen sa...

Du verden så fin den genseren ble!!! JEg skjønner utmerket godt at nevøen din ELSKER klærne du lager til ham!
Herlig med stjerner og den buen på forstykket gjorde seg godt.
Du syr helt nydelig, det er så deilig å se skikkelige godt gjennomarbeidede produkter. Alt med sjel, jeg er imponert.
Photoshop fikser du forresten som en drøm, er enig i at det ser flott ut!

Ha en fortsatt deilig uke:)

Beste hilsen fra Solveig fra Sykroken