tirsdag 23. september 2008

Glade indianere





Jeg fikk en bestilling på to bukser til to små søstre med ganske så frie tøyler. Det herlige, røde indianerstoffet på lommene og applikasjonen fikk jeg sammen med bestillingen, men ønske om at dette ble brukt på detaljene. Resten fikk jeg bestemme selv, og valgte et stoff jeg ikke vet hva heter...men det er sånn som det alltid var i joggebukser på 70-tallet, utrolig kult synes jeg! :)
Stoffet fant jeg på en bruktbutikk for lenge siden.

Mønster:
Eget

Materialer:
Tynt bomullsstoff, originalt vintage, på applikasjonene (kjøpt på 50-tallet).
70-talls treningsbukse-stoff (vet ikke hva det heter...) på resten av buksa.
Kraftig ribb fra Lillestrøm sysenter.

Gøy:
Første gang jeg prøvde å sy med slikt stoff, og det var kjempegøy å se at resultatet ble skikkelig kult :D
Også var det veldig gøy å få utgangspunkt i en liten bit rødt stoff og ta resten fra der.

Ingen kommentarer: